© 2022 – Online Marketing Amsterdam | Privacy verklaring | Cookies
I AMSTERDAM
De toegangspoort tot Amsterdam
I amsterdam is dé gids voor bewoners, (inter)nationale bezoekers en Nederlandse en buitenlandse bedrijven. De organisatie bouwt aan een gezonde stad en metropool met als uitgangspunt een goede balans in wonen, werken en recreëren. Spreiding van bezoekers en bedrijvigheid in de stad en de metropool staan centraal in de activiteiten.
#IAMSTERDAMSTORE
Ontdek het beste van Amsterdam
AMSTERDAMSE BUURTEN CAMPAGNE
Verspreiding van bezoekers door toegankelijkheid van stadsdelen
Er blijven teveel bezoekers rondhangen in het centrum. Hierdoor raakt het stadsdeel centrum verstopt en ontstaat er overlast bij de buurtbewoners. Het streven is om de bezoekers van Amsterdam meer te verspreiden over de stad. Dit doen we door de stadsdelen toegankelijker te maken voor een breed bezoekerspubliek en de verschillende buurten van de stad positief te laden.
AMSTERDAMSE BUURTEN
CAMPAGNEDOELSTELLING
Een digitale & sociale activatiecampagne
In de initiële overweging overweegt de consument bestemmingen gebaseerd op perceptie en touchpoints waar deze recentelijke mee in aanraking is gekomen.
Aan de hand van vergelijking past de consument de set van bestemmingen aan. Voor buitenlandse toeristen kan dit aan de hand van aanbiedingen en andere factoren, zoals accommodatie, attracties, parkeergelegenheid en/of andere minder praktische zaken.
De consument kiest de bestemming tijdens de aanschaf van een dagtrip-, of citytripspecials. Hier in spelen de Online Travel Agents (OTA’s) een grote rol.
AANKOOPBELEVING
Een beleving om nooit meer te vergeten
De inzet van verschillende (online) communicatiemiddelen wordt bepaald aan de hand van de plek die het betreffende middel inneemt in de aankoopbeslissing. Het verblijf zelf schept verwachtingen bij de consument en bouwt aan de beleving. Verslaglegging door social media draagt bij de overweging en de actieve evaluatie van anderen. Het I Amsterdam beeldlogo achter het rijksmuseum op het museumplein faciliteert hierin.
Een beleving om nooit te vergeten
Het verblijf zelf schept verwachtingen bij de consument en bouwt aan de beleving. Verslaglegging dop social media draagt bij de overweging en de actieve evaluatie van anderen.
Rond buurten zoveel mogelijk free PR genereren door een gerichte marketing PR-aanpak op te zetten om meer bezoekers te trekken.
Per stadsdeel worden parels in kaart gebracht. Dat gebeurt door middel van het opsporen van regionale correspondenten van het stadsdeel. De inwoners geven tips die worden uitgezonden op de website. De regionale media spelen een sleutelrol bij het genereren van de juiste media-aandacht.
Elke stadsdeel voorzien we van een visuele herkenning die typerend is voor het stadsdeel. Dit ten behoeve van herkenning en identiteit.
LEVIUS
Het vermogen om te genieten
Levius helpt u de (over)waarde van uw huis vrij te maken om uw pensioen aan te vullen, te reizen of uw (klein)kinderen te helpen met studie of woning.