fbpx
I amsterdam Amsterdamse buurten mobile

I AMSTERDAM

De toegangspoort tot Amsterdam

I amsterdam is dé gids voor bewoners, (inter)nationale bezoekers en Nederlandse en buitenlandse bedrijven. De organisatie bouwt aan een gezonde stad en metropool met als uitgangspunt een goede balans in wonen, werken en recreëren. Spreiding van bezoekers en bedrijvigheid in de stad en de metropool staan centraal in de activiteiten.

#IAMSTERDAMSTORE

Ontdek het beste van Amsterdam

De I amsterdam Store is dé plek voor iedereen die op de hoogte wilt zijn wat er te doen is in de hoofdstad en zich wil laten inspireren door het beste wat Amsterdam te bieden heeft.

#IAMSTERDAMSTORE

Ontdek het beste van Amsterdam

Iamsterdamstore

AMSTERDAMSE BUURTEN CAMPAGNE

Verspreiding van bezoekers door toegankelijkheid van stadsdelen

Er blijven teveel bezoekers rondhangen in het centrum. Hierdoor raakt het stadsdeel centrum verstopt en ontstaat er overlast bij de buurtbewoners. Het streven is om de bezoekers van Amsterdam meer te verspreiden over de stad. Dit doen we door de stadsdelen toegankelijker te maken voor een breed bezoekerspubliek en de verschillende buurten van de stad positief te laden.

Amsterdam

AMSTERDAMSE BUURTEN

CAMPAGNEDOELSTELLING

Een digitale & sociale activatiecampagne

Amsterdam

  • Awareness

    Meer bekendheid van de Amsterdamse stadsdelen

  • Reputatie

    Aanzetten tot verandering van imago van de stadsdelen

  • Reactie

    Meer verspreiding door de doelgroep naar stadsdelen

In de initiële overweging overweegt de consument bestemmingen gebaseerd op perceptie en touchpoints waar deze recentelijke mee in aanraking is gekomen.

Initiële overweging

Aan de hand van vergelijking past de consument de set van bestemmingen aan. Voor buitenlandse toeristen kan dit aan de hand van aanbiedingen en andere factoren, zoals accommodatie, attracties, parkeergelegenheid en/of andere minder praktische zaken.

De consument kiest de bestemming tijdens de aanschaf van een dagtrip-, of citytripspecials. Hier in spelen de Online Travel Agents (OTA’s) een grote rol.

Amsterdam koffer

AANKOOPBELEVING

Een beleving om nooit meer te vergeten

De inzet van verschillende (online) communicatiemiddelen wordt bepaald aan de hand van de plek die het betreffende middel inneemt in de aankoopbeslissing. Het verblijf zelf schept verwachtingen bij de consument en bouwt aan de beleving. Verslaglegging door social media draagt bij de overweging en de actieve evaluatie van anderen. Het I Amsterdam beeldlogo achter het rijksmuseum op het museumplein faciliteert hierin.

Een beleving om nooit te vergeten

Het verblijf zelf schept verwachtingen bij de consument en bouwt aan de beleving. Verslaglegging dop social media draagt bij de overweging en de actieve evaluatie van anderen.

Rond buurten zoveel mogelijk free PR genereren door een gerichte marketing PR-aanpak op te zetten om meer bezoekers te trekken.

online pr

Per stadsdeel worden parels in kaart gebracht. Dat gebeurt door middel van het opsporen van regionale correspondenten van het stadsdeel. De inwoners geven tips die worden uitgezonden op de website. De regionale media spelen een sleutelrol bij het genereren van de juiste media-aandacht.

Elke stadsdeel voorzien we van een visuele herkenning die typerend is voor het stadsdeel. Dit ten behoeve van herkenning en identiteit.

Wapen van Amsterdam

Lees het regionale PR plan

Ontvang onze nieuwsbrief

LEVIUS

Het vermogen om te genieten

Levius helpt u de (over)waarde van uw huis vrij te maken om uw pensioen aan te vullen, te reizen of uw (klein)kinderen te helpen met studie of woning.

Lees meer over dit project

Levius-next-project-mobile

OMA zit niet stil!

 020 233 9175
Online Marketing Amsterdam