DE FACEBOOK PIXEL

Bereik meer klanten met de Facebook-pixel

Categorieën: Algemeen, Facebook, Handleidingen, Remarketing, Social Media
Update: 07/10/2018

Met de Facebook-pixel wordt de effectiviteit van advertenties inzichtelijk. Met de Facebook-pixel krijgt u inzicht in de acties die mensen uitvoeren op uw website.

De Facebook Pixel is een code die kan bijhouden welke pagina’s bezocht worden door website bezoekers. Met de gegevens van deze zogeheten pixel is het mogelijk om verschillende acties te ondernemen. Door deze pixel is remarketing goed in te zetten. Remarketing is een online marketing techniek waarmee eerdere bezoekers van uw site opnieuw benaderd worden met gerichte advertenties in de vorm van beeld, tekst of video. Op deze wijze worden bezoekers als het ware “teruggehaald”.

Uit onderzoek blijkt dat er minder dan 2% slechts converteert bij een eerste bezoek. Dit houdt dus in dat er maar 2% van de bezoekers overgaat tot potentiële aankoop. Door remarketing goed in te richten wordt er gefocust op de overgebleven 98% te converteren door middel van het tonen van gerichte advertenties

facebook pixel

Belangrijke Facebook-pixelupdate

Op 24 oktober gaat Facebook bedrijven een optie voor first party cookies bieden met de Facebook-pixel. Deze wijziging is in lijn met updates van andere online platformen omdat het gebruik van first-party cookies voor advertenties en siteanalyse de voorkeursmethode wordt voor bepaalde browsers.

Bedrijven hebben lang cookies nodig gehad om advertenties weer te geven aan relevante doelgroepen en om bezoeken aan hun sites te begrijpen. Tot nu toe heeft Facebook pixels gebruikt, mogelijk gemaakt door third-party cookies, voor websiteanalyse, advertentietargeting en advertentiemetingen. Deze nieuwe optie helpt adverteerders, uitgevers en ontwikkelaars ook om nog steeds nauwkeurige analyses te ontvangen over verkeer naar hun websites.

Bedrijven kunnen zich afmelden voor first-party cookies door hun pixelinstellingen bij te werken in Gebeurtenisbeheer.

De controle die mensen hebben over advertenties op Facebook in Advertentievoorkeuren wijzigt niet. Voor de voorwaarden voor Facebook Business-hulpmiddelen is het ook nog steeds vereist dat bedrijven duidelijk aangeven hoe ze cookies gebruiken en gegevens delen met derden die ze op hun site hebben verzameld, dus we raden aan dat bedrijven hun cookiegerelateerde kennisgevingen bekijken. Ga voor meer informatie over deze update naar het Helpcentrum.

Bron: Facebook

Voordelen van de Facebook pixel

  • De juiste mensen bereiken
    Vind nieuwe klanten of mensen die een specifieke pagina hebben bezocht of een gewenste actie op uw website hebben uitgevoerd. U kunt een vergelijkbare doelgroep maken om meer mensen te bereiken.
  • De verkoop stimuleren
    Stel automatisch bieden in om te richten op mensen die het waarschijnlijkst een actie zullen uitvoeren die belangrijk zijn, zoals het doen van een aankoop. Bekijk hoe u advertentiesets optimaliseert voor conversies.
  • Advertentieresultaten meten
    Krijg inzicht in hoe succesvol een advertentie is door te bekijken welke acties een direct gevolg zijn van de advertentie. U kunt gegevens zoals conversies en verkopen bekijken.

Voor een volledige, stapsgewijze uitleg over het maken van een Facebook-pixel, het toevoegen van de pixel aan uw website en het aanpassen van een bestaande pixel raadpleegt u hier de installatiegids voor Facebook-pixels.

De mogelijkheden waarvoor u de Facebook Pixel kan inzetten zijn enorm. We hebben de meest belangrijke functies op een rijtje gezet.

  • Remarketing met de Facebook Pixel
    Remarketing zorgt ervoor dat de websitebezoeker nog een keer in aanraking komt met uw product, service of dienst, nadat zij uw website hebben afgesloten.
  • Verkopen en registraties bijhouden
    Met de aangepaste conversie worden verkopen bijgehouden. Zo kunt u gericht adverteren en zien hoeveel verkopen of leads de advertentie oplevert. Deze doelen dienen goed ingericht te zijn. Zo is het mogelijk om voor elke advertentie een ander doel hebben.
  • Aangepaste conversies versus standaardgebeurtenissen
    Met standaardgebeurtenissen is het mogelijk om acties van de websitebezoeker volgen. Dit geldt ook voor de aangepaste conversies. Standaardgebeurtenissen hebben vrijwel een identieke functie als aangepaste conversies. Een standaardgebeurtenis moet binnen de Facebook Pixel code aangepast worden. Er zijn in totaal negen standaardgebeurtenissen die in de code geplaatst kunnen worden.
  • Webpagina’s optimaliseren
    De Pixel geeft een overzicht van diverse url’s binnen uw site. In dit overzicht is het zichtbaar welke pagina’s het beste bezocht worden. Op deze manier kunt u zien welke pagina’s er aan verbetering toe zijn.

Daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden. Dankzij de Facebook-pixel is het een stuk eenvoudiger geworden om advertenties bij te houden en te maken, van het automatiseren van doelgroepen tot het bijhouden van het rendement op advertentie-uitgaven.

Installeren is snel en eenvoudig

De pixel installeren is snel en eenvoudig als u WordPress gebruikt. U hoeft niet technisch te zijn onderlegd en het installeren duurt maar een paar minuten. Zodra u de pixel heeft geïnstalleerd, kunt u meteen gebruikmaken van meer functies om de doelgroepen te targeten die voor u belangrijk zijn en om uw verkoop te stimuleren.

Nieuwsbrief

ONLINE MARKETING NIEUWS

De laatste online trends, tips en tricks

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen en profiteer van de GRATIS downloads. Ontvang onze nieuwsbrief met interessante en relevante onderwerpen die in praktijk goed toepasbaar zijn.

Onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen en profiteer van de GRATIS downloads.

© 2016-2019 Online Media Amsterdam B.V. | Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring

 020 233 9175
Online Marketing Amsterdam