Algemeen » De Facebook-pixel
© 2022 – Online Marketing Amsterdam | Privacy verklaring | Cookies
Geschreven door Michael Michel op 12/02/2018
in Algemeen, Facebook, Handleidingen, Remarketing, Social Media
Categorieën: Algemeen, Facebook, Handleidingen, Remarketing, Social Media
Update: 07/10/2018
De Facebook Pixel is een code die kan bijhouden welke pagina’s bezocht worden door website bezoekers. Met de gegevens van deze zogeheten pixel is het mogelijk om verschillende acties te ondernemen. Door deze pixel is remarketing goed in te zetten. Remarketing is een online marketing techniek waarmee eerdere bezoekers van uw site opnieuw benaderd worden met gerichte advertenties in de vorm van beeld, tekst of video. Op deze wijze worden bezoekers als het ware “teruggehaald”.
Uit onderzoek blijkt dat er minder dan 2% slechts converteert bij een eerste bezoek. Dit houdt dus in dat er maar 2% van de bezoekers overgaat tot potentiële aankoop. Door remarketing goed in te richten wordt er gefocust op de overgebleven 98% te converteren door middel van het tonen van gerichte advertenties
Op 24 oktober gaat Facebook bedrijven een optie voor first party cookies bieden met de Facebook-pixel. Deze wijziging is in lijn met updates van andere online platformen omdat het gebruik van first-party cookies voor advertenties en siteanalyse de voorkeursmethode wordt voor bepaalde browsers.
Bedrijven hebben lang cookies nodig gehad om advertenties weer te geven aan relevante doelgroepen en om bezoeken aan hun sites te begrijpen. Tot nu toe heeft Facebook pixels gebruikt, mogelijk gemaakt door third-party cookies, voor websiteanalyse, advertentietargeting en advertentiemetingen. Deze nieuwe optie helpt adverteerders, uitgevers en ontwikkelaars ook om nog steeds nauwkeurige analyses te ontvangen over verkeer naar hun websites.
Bedrijven kunnen zich afmelden voor first-party cookies door hun pixelinstellingen bij te werken in Gebeurtenisbeheer.
De controle die mensen hebben over advertenties op Facebook in Advertentievoorkeuren wijzigt niet. Voor de voorwaarden voor Facebook Business-hulpmiddelen is het ook nog steeds vereist dat bedrijven duidelijk aangeven hoe ze cookies gebruiken en gegevens delen met derden die ze op hun site hebben verzameld, dus we raden aan dat bedrijven hun cookiegerelateerde kennisgevingen bekijken. Ga voor meer informatie over deze update naar het Helpcentrum.
Bron: Facebook
Voor een volledige, stapsgewijze uitleg over het maken van een Facebook-pixel, het toevoegen van de pixel aan uw website en het aanpassen van een bestaande pixel raadpleegt u hier de installatiegids voor Facebook-pixels.
De mogelijkheden waarvoor u de Facebook Pixel kan inzetten zijn enorm. We hebben de meest belangrijke functies op een rijtje gezet.
Daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden. Dankzij de Facebook-pixel is het een stuk eenvoudiger geworden om advertenties bij te houden en te maken, van het automatiseren van doelgroepen tot het bijhouden van het rendement op advertentie-uitgaven.
De pixel installeren is snel en eenvoudig als u WordPress gebruikt. U hoeft niet technisch te zijn onderlegd en het installeren duurt maar een paar minuten. Zodra u de pixel heeft geïnstalleerd, kunt u meteen gebruikmaken van meer functies om de doelgroepen te targeten die voor u belangrijk zijn en om uw verkoop te stimuleren.
Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen en profiteer van de GRATIS downloads.