Youtube Merkaccount

Heb je nog geen merkaccount? Volg onze instructies om een kanaal te maken.
Youtube Merkaccount

Online aanwezigheid opbouwen

 
signin

 

Creëer een speciaal YouTube account voor een sterkere positionering.


Als je een merk hebt, of dat nu een bedrijf, organisatie of persoonlijk merk is, dan is het belangrijk om aanwezig te zijn op sociale media. YouTube is een krachtig platform om je merk te promoten en je doelgroep te bereiken. In deze gids laten we je zien hoe je een succesvol YouTube-merkaccount kunt creëren, en geven we je tips om je kanaal te optimaliseren.

Met een YouTube merkaccount ben je bent in staat om deze gezamenlijk met andere medewerkers te beheren via je eigen Google-accounts.

Je hebt geen afzonderlijke gebruikersnaam of een afzonderlijk wachtwoord nodig voor een merkaccount. Een merkaccount kan diverse eigenaren en beheerders hebben.

Een YouTube merkkanaal heeft veel voordelen. Je kan een YouTube-kanaal koppelen aan Google+ en het zo een eigen merknaam geven en beheren vanuit één of meerdere Google-accounts. Als je al een kanaal hebt dan kan je dit omzetten naar een merkkanaal (brand account). YouTube waarschuwt dat bij een omzetting gegevens verloren gaan, maar abonnees, views en reacties onder de video’s blijven in tact.

youtube

Een merkaccount biedt u nog veel meer voorbeelden, zoals:

  • Advertentiemogelijkheden binnen video’s en verwijzingen naar andere video’s
  • Mogelijkheid om te abonneren op het kanaal (ook binnen de video)
  • Branding: Kanaalpictogram, avatar of logo
  • Kanaalinrichting: Kanaal inrichten met afspeellijsten
  • Bannerafbeelding: afbeeldingen op het kanaalprofiel
  • Gedeelte: video’s uit bijvoorbeeld afspeellijsten of favorieten
  • Kanaaltrailer: een video die bezoekers die nog niet op je kanaal zijn geabonneerd te zien krijgen
  • Statistieken: Volledige inzage in rapportage

Heb je al een merkaccount?

Controleer eerst of je al een merkaccount hebt!

  1. Log in op www.youtube.com/account_advanced
  2. Controleer wat er bij Accountgegevens staat:
    1. Indien u ‘Je bent de eigenaar van dit kanaal en het gekoppelde merkaccount’ ziet, dan heeft u al een merkaccount. Volg de instructies om kanaaleigenaren en -beheerders te wijzigen (zie bovenstaande video)
    2. Indien je geen melding of optie om beheerders toe te voegen kan zien, moet je een nieuw merkaccount maken of je kanaal verplaatsen naar een merkaccount.
    3. Als je weet dat je een merkaccount hebt, klik dan rechtsboven op uw account-pictogram en controleer of je het juiste account gebruikt.
 

 

Nog geen merkaccount? Volg deze instructies dan om een kanaal te maken dat meerdere beheerders of eigenaren kan hebben. Je kan je merkaccount gebruiken om een kanaal te maken dat wordt beheerd via je Google-account. 

  1. Log in bij en ga naar je kanaallijst
  2. Maak een nieuw kanaal of gebruik een bestaand merkaccount:
    • Klik op Nieuw kanaal maken
    • Kies een account uit de lijst. Als dit merkaccount al een kanaal heeft, kunt u geen nieuw kanaal maken
  3. Vul gegevens in om je account te verifiëren en klik op gereed
  4. Het nieuwe merkaccount wordt aangemaakt
  5. Volg de instructies voor het wijzigen van kanaaleigenaren en -beheerders

Heb je hulp nodig bij het opzetten van een Youtube account? Neem contact met ons op.




Ontvang onze insights in je inbox
Interessante en relevante onderwerpen die in praktijk toepasbaar zijn.